
Yoeleo PRO C50
Na papieri ponúkajú kolesá PRO C50 až nezmyselne dobrý pomer cena/výkon. Dá sa tomu ale veriť?
Prémiová Čína. Aj tak sa v cyklistických kruhoch hovorí značkám ako Yoeleo, Winspace a pod. Ide o produkty značiek, ktoré si už získali dobré meno, používa ich množstvo cyklistov po celom svete, ale zároveň nejde o renomované značky pôvodom z Európy alebo Ameriky.
Yoeleo začalo písať svoju históriu 2007. V tom čase začali s výrobou karbónových komponentov pre zahraničné značky. Po piatich rokoch však Leo založil vlastnú značku (Yoeleo) pod ktorou produkujú dodnes.
Kolesá, ktoré som sa rozhodol vyskúšať, nesú označenie C50 PRO. Sú z radu SAT a majú tzv. hák o ktorý sa zachytí pätka plášťa, teda hooked prevedenie.

Hneď na úvod upozorňujem, že kolesá som nedostal. Zaplatil som za ne a aj keď je tento článok subjektívnym vyjadrením mojích pocitov z nich, akékoľvek nedostatky (ak existujú) v ňom rozhodne zmienim.
Objednávka bola jednoduchá. Objednal som ich cez web, ale cez WhatsApp som sa ešte uistil, či je všetko v poriadku a poprosil som o echo, až budú kolesá odoslané.
Netrvalo to ani 7 pracovných dní (napriek tomu, že sem cestovali z Ázie) a kolesá už boli na colnici. Tento proces radšej rovno preskočím a prejdem k tomu, ako mi kuriér podáva krabicu. Kolesá slušne zabalené, bez známok poškodenia krabice. Narýchlo ich vyťahujem von, ale všetko vyzerá byť v poriadku.




Yoeleo má svoje vlastné krabice, čo opäť nahrávu dojmu, že nejde o ďalší “AliExpress brand”, ale seriózneho výrobcu s kompletným produktom. V balení sa nachádza okrem kolies aj sada bezdušových ventilov v čiernej farbe a 2ks náhradných špicov s niplami.
Dizajn kolies je pomerne neutrálny. Rozhodne neurazí, no ani vyslovene nekričí. Povrch je lesklý a až pri bližšom pohľade je cez tmavo-transparentnú vrstvu laku vidieť štruktúru vlákien. Okrem toho, že kolesá vytvárajú silné odlesky na priamom slnku, sú relatívne nenápadné. Mne osobne to vyhovuje, aj keď nápisy "PRO" by mohli byť ešte o niečo menej výrazné. V ponuke mi chýba matný variant, ktorý by určite mnoho jazdcov ocenilo.
Pri modeli C50 ide o 50mm vysoký profil ráfov a musím povedať, že na papieri vyzerajú kolesá viac než dobre. Až tak dobre, že som mal problém uveriť a chcel som ich vidieť a vyskúšať v reálnych podmienkach. Posúďte sami:
22mm vnútorná šírka
30mm vonkajšia šírka
hmotnosť 1320g +/- 5%
Yoeleo použilo kvalitné ploché špice Pillar Wing 20 Aero, takže ani tu žiadne šmejdenie. Sú ľahko dostupné a je ich teda možné jednoducho zohnať a v prípade potreby vymeniť.

Hmotnosť sa mi zdala takmer nereálna, ale po prevážení mali kolesá presne 1350g, takže o 2,2% viac, čo je s veľkou rezervou v deklarovanej tolerancii. To bol prvý wow-moment.
Druhý prišiel v momente, keď som si uvedomil, že ráfky majú druhú stenu nevŕtanú a sú hooked. To znamená ďalšiu úsporu vďaka tomu, že nie je potrebné použiť ochrannú pásku. Zároveň sú ráfky vďaka hooked prevedeniu odolnejšie. Vďaka TPU dušiam Pirelli Smart Tube a ľahším plášťom (keďže nepotrebujem tubeless) som ušetril ďalšiu významnú hmotnosť a celkovo vyšiel celý setup oproti FFWD RYOT 44 o neuveriteľných 564g ľahší.






Zostávala nezodpovedaná už len jedna otázka: môže to pod mojou váhou 82kg vydržať?
Keďže kolesá dorazili tesne pred odchodom do Dolomitov, nezostávalo nič iné než ich skúsiť rovno v ostrých podmienkach - dlhých stúpaniach a rýchlych, nekonečných zjazdoch v Južnom Tirolsku.

V prvý deň som jazdil naozaj opatrne. Bolo potrebné postupne budovať dôveru. No už po pár šľapnutiach som cítil, že kolesá sú tuhé a prenos energie efektívny. Zvuk sa dosť zásadne zmenil. Celkovo je setup výrazne agresívnejší a surovejší. K tomu významným spôsobom dopomáha zvuk 36T ratchet orecha, ktorý je snáď jeden z najukričanejších, aké som zatiaľ počul.
Zoznamovanie však netrvalo dlho. Stačilo pár rychlejších zjazdov, prudšie brzdy, občas nejaká diera a keď po vizuálnej kontrole boli kolesá stále v 100% stave, začal som na ne tlačiť viac.
Rozdiel v rýchlosti je citeľný. Aj keď to bude spôsobené hlavne hmotnosťou, musím povedať že prekvapili ešte viac než som si pôvodne pripúšťal. Plášte Pirelli šírky 28mm na nich dostali ideálny tvar, o niečo sa tak ešte zlepšil grip už aj tak excelentnej mäkkej zmesi a keď k tomu prirátam taliansky asfalt v horách, človek si môže dovoliť naozaj veľmi veľa. Na konci dňa si to najviac odnesú brzdy.
Tuhosť kolies sa bez merania vyjadruje ťažko, ale pocitovo by som povedal, že tuhosťou sú na úrovni FFWD RYOT.
Čo je však dôležité vyzdvihnúť, je prepracovanosť detailov. Naozaj nenájdete nič, čo by vyvolalo dojem lacných, menej kvalitných kolies. Naopak. Detaily ako diery pre ventily, uzavretý profil alebo doslova luxusná lesklá povrchová úprava dodávajú pocit prémiovosti.
UPDATE 7.4.2025
Po gravel pretekoch Worthersee Gravel Race je takmer povinnosťou minuloročný článok osviežiť a pridať pár ďalších postrehov pre tých, ktorí by možno kolesám od Yoeleo neverili.
Včera som na nich absolvoval UCI World Series Worthersee Gravel Race. Išlo a plnokrvné gravelové preteky, kde sa okrem gravelu a cesty objavili aj lesné cesty a singletracky, ktoré poznáme skôr z MTB akcií. Yoeleo však tieto kolesá kategorizuje na svojom webe aj ako gravel-friendly, tak som do nich vložil dôveru a šiel do toho “po hlave”.
40mm plášte Maxxis Velocita a C50 Pro si rozumeli veľmi dobre. Samozrejme, pár milimetrov šírky ráfikov by nebolo na škodu, ale aj tak si s miestnym štrkom a občasným lesným terénom poradili veľmi slušne. Plášte samé o sebe síce nevynikajú nízkym valivým odporom. Na to, že ide v podstate o sliky, sú skôr na opačnej strane spektra. Chcel som však v tomto prípade staviť na odolnosť voči defektom aj za cenu straty niekoľkých wattov (čo sa nakoniec podarilo - dojazdil som bez defektu).

Pre úplnosť ešte dodám, že v rámci setupu som použil aj inserty od Tubolight, ale o tom už viac v bikecheck-u.
Čo je dôležité, kolesá prežili aj túto výzvu. Poradili si dokonca s koreňmi a kameňmi.
Kolesá k dnešnému dňu neboli centrované, žiadnym spôsobom servisované a aj napriek tomu jazdia stále bez problémov.
Mínusom pri hrubšom zaobchádzaní je práve luxusná lesklá povrchovka. Oderky od kameňov je na nej vidieť viac a výraznejšie. Na ceste ale žiadny problém.
Kúpiť či nekúpiť?
Ak váhate či si kolesá od Yoeleo kúpiť, za mňa dávam zelenú. Ide o brutálny pomer cena/výkon a v podstate nevidím dôvod prečo by som si vybral čokoľvek iné s pultovou cenovkou do 1500€. Existujú lepšie kolesá? Nepochybne áno. Nebude to už asi tak výrazný skok, ale na trhu existuje množstvo kvalitných, zároveň však výrazne drahších alternatív od renomovaných značiek.
No v rozpočte do 1000€ budete lepšie kolesá hľadať len veľmi ťažko. Pre úplnosť ešte pridávam odkaz na stránky výrobcu.