
Rock Machine Blizzard 90 2018
Nie je to tak dávno čo som sa prevážal na tohtoročnom Blizzarde aby som pre vás mohol napísať pár riadkov o tom, ako jazdí. Čas však pokročil a je tu nový Blizzard, ktorý sa na prvý pohľad od svojho o rok staršieho predchodcu výrazne nelíši. No zmeny nastali dosť zásadné.
Začnem ale tým, čo zostalo rovnaké.
Geometria rámu je v podstate na chlp rovnaká, takže zostáva hlavový uhol 66° a sedlový 74°. Zadná stavba má rovnako ako minulý rok 425mm a rázvor tiež pôvodných 1195 (vo veľkosti L). Takže opäť relatívne položené a „dlhé“ enduro, ktoré je stabilné vo vysokých rýchlostiach a mierne neohrababné v pomalej, a a hlavne točivej technike.
No a zmeny? Zmenilo sa skoro všetko ostatné. Rám je síce napohľad v podstate identický, dostal ale nový tlmič – RS Deluxe RT3 vystriedal vyšší model Super Deluxe RC3, ktorý je síce ťažší, ale disponuje hrubším piestom (10mm vs. 12,5mm). Super Deluxe je o necelých 100 gramov ťažší. Rovnaký je trojpolohový prepínač a režimy (open, pedal, lock).

Upgrade prebehol aj u vidlice. Veľmi populárnu a osvedčenú RS Pike nahrádza Lyrik. Nápad vymeniť Pike sa mi síce nezdal, pretože prečo by ste menili niečo, čo je pre tento typ biku v podstate dokonalé, no Lyrik je ešte o niečo vyššie. A to doslova – v tomto prípade o centimeter. Nový Blizzard je totiž osadený modelom Lyrik so zdvihom 170mm – takže v podstate Pike na steroidoch. Lyrik však prihadzuje ďalších 200 gramov do hmotnosti navyše.
Pike jazdila skvelo a niet sa čomu čudovať. Ide o veľmi obľúbenú a frekventovanú voľbu u endurákov. Lyrik je na tom podobne, no centimeter (alebo ak chcete tak dva) zdvihu navyše ju predurčuje na čosi agresívnejšie, než „normálne“ enduro výjazdy. Pocitovo touto zmenou stratilo riadenie trošku presnosti, stále však ide o dobrú rovnováhu medzi predným a zadným zdvihom a tlmiace jednotky od RS si spolu výborne rozumejú.
Zaujímavý je aj upgrade pohonu. Je to síce opäť SRAM GX, no pre rok 2018 vo verzii 1×12 Eagle. Takže viac rýchlostí, viac rozsahu a bohužiaľ aj o niečo vyššie prevádzkové náklady. Sram však stlačil ceny nitovaných Eagle kaziet na relatívne únosnú hranicu, takže to nebude také zlé.
GXko je inak štandardne presné a za normálnych okolností mu nie je veľmi čo vytknúť. Zaujímavejšie by bolo pojazdiť ho v extrémnejších podmienkach (blato, sneh, …) to však bolo mimo možnosti.

Zásadná je však zmena bŕzd. Toto je možno najzaujímavejšia zmena zo všetkých. Priemerne Shimano M615 totiž nahrádzajú TRP HD-M820. Pravdupovediac, netušil som o čo ide. Napohľad zaujímavo vyzerajúce, páky nápadne podobajúce sa na Shimano, a 4-piestové strmene. Chod pák pomerne tuhý.
Nečakal som od bŕzd veľa, ale ako sa ukázalo, výkon týchto štvorpiestov bol masívny a stabilný. Zaujímavé sú aj ryhované rotory (180mm), ktoré výborne odvádzajú teplo aj nečistoty z platničiek.

Kolesá na novom Blizzarde sú na tom podobne ako u predchodcu. Ráfky WTB STP i29 (32 dier) sú teraz napletené na nábojoch Bitex (bitexhubs.com), čo je obdoba OEM nábojov ONE modelu 2017. Kolesá sú pre rok 2018 obuté na plášťoch WTB Vigilante TCS LFR 27.5×2.3″.
Zvyšok komponentov obstaráva už tradične spoľahlivý kanadský RaceFace (predstavec a riadítka Aeffect priemeru 35mm, teleskopka Aeffect 125mm).

Bike je dostupný vo veľkostiach 17.0″ (M), 19.0″ (L), 21.0″ (XL). Ja som sa vozil na Lku.
Detaily komponentového setup-u a kompletnú geometriu nájdete na stránkach výrobcu.